HOLKY ROBOŤAČKY

autor: | Úno 18, 2024 | Novinky

Netradiční kroužek, který je určen pouze holkám, má za sebou další pololetí. S holkami jsme probádaly několik oblastí z IT světa. Pojďte nakouknout pod pokličku našich setkání:

Ozoboti a pohádkový svět

Vstupte do světa, kde technologie oživuje pohádky. S Ozoboty, malými programovatelnými roboty, holky pracovaly první tři týdny na podzim. Vytvářely scénáře, ve kterých Ozoboti hráli hlavní role v jejich vlastních fantastických pohádkách.

Umělá Inteligence: První krok k budoucnosti

Umělá inteligence představovala další horizont pro naše mladé průzkumnice. Experimentování s AI, ať už šlo o rozpoznávání obrázků, generování obrázků nebo textů či základy strojového učení, rozšířilo jejich chápání technologických možností a připravilo je na budoucí inovace. AHA moment – každý den využívám AI, jen jsem si toho nebyla vědoma. 🙂

3D Tisk: Od nápadu k realitě

Pak přišel čas na 3D tisk. Představte si vzrušení, když se jejich digitální návrhy staly hmatatelnou realitou. Tato část programu nejenže učila holky základy 3D modelování, ale také je seznámila s možnostmi a omezeními moderního výrobního procesu. Od jednoduchých předmětů po složitější projekty, každý vytisknutý objekt byl odrazem jejich kreativity a technického porozumění.

Scratch a první krůčky s programováním

Cesta začala se Scratchem, intuitivním a přístupným programovacím prostředím. Tyto mladé programátorky, vyzbrojeny myší a klávesnicí, se vydaly na cestu kreativity, vytvářely animované příběhy, hry nebo interaktivní umělecká díla. Každý blok kódu byl krokem k lepšímu porozumění logickému myšlení a základům programování.

LEGO Spike Essential: Stavění a programování

LEGO Spike Essential přinesl další rozměr učení – spojení fyzického stavění s programováním. Tyto sety LEGO byly dokonalým nástrojem pro rozvoj inženýrských dovedností, když holky stavěly a programovaly vlastní roboty a mechanické modely. Každá hotová konstrukce nebyla jen hrou, ale i praktickým příkladem, jak může programování oživit materiální svět.

V rámci dodržení duchu celého kroužku byl článek napsán pomocí AI. 🙂

Do 2. pololetí se nám uvolnilo 1 místo, má někdo z holek od 3. – 5. ročníku zájem se k nám přidat?

Článek o kroužku: https://eduzin.cz/wp/2023/10/26/holky-robotacky-umeji-grafiku-natacet-i-programovat-reportaz-z-krouzku-ktery-rusi-stereotypy/